Nőgyógyászati szűrővizsgálat

Az éves nőgyógyászati szűrővizsgálat a méh, a petefészkek, valamint a kismedence átfogó ultrahangvizsgálatán kívül az méhnyakrákszűrést is magába foglalja. Ennek jelentőségét az adja, hogy a méhnyakrák a harmadik leggyakoribb, akár halálos kimenetelű nőgyógyászati daganat, amely a szűrések globális elterjedése ellenére is évi 311,000 halálos áldozatot követel. Az éves rákszűrés lehetővé teszi, hogy a méhnyak rákmegelőző állapotát idejében felismerjük, és szükség esetén műtétileg fellépjünk ellene.

AdobeStock_428090182_ureshatter.png

Általános nőgyógyászat

Az alhasi-, klasszikus nőgyógyászati panaszok nem csak kellemetlenné tehetik a hétköznapokat, de hosszútávú szövődmé-nyekkel is járhatnak. A menstruáció zavarai (rendszertelen vérzés, fájdalmas menszesz), a hüvely fertőzéses állapotai (gombás, bakteriális), a méh, a petefészkek, petevezetékek gyulladásos (metritis, tuboovarialis tályog), vagy daganatos betegségei (myoma, cysta, egyéb rosszindulatú kórképek) korrekt diagnosztikát és adekvát, - szükség szerint tervezett - ellátást igényelnek. Az első lépést azonban a páciens kell, hogy gyógyulása érdekében megtegye.

AdobeStock_431307548_ureshatter.png

Fogamzásgátlás

A nem kívánt terhesség megelőzésére több módszert is lehetőséget biztosít az orvostudomány. Nem szabad elfelejteni azonban, hogy akár fogamzásgátló tablettával, depóinjekcióval, akár méhen belüli fogamzásgátló eszközzel történik a védekezés a fertőzéses betegségek egyedül óvszerhasználattal kerülhetők el biztosan.

AdobeStock_284539531_ureshatter.png

Meddőség

A sikertelen gyermekvállalási próbálkozások hátterében a megfelelő kivizsgálás során sokszor endokrinológiai, hormonális, vagy akár a belső női nemi szervek anatómiai eltérései betegségei fedezhetők fel. Nem lehet azonban eleget hangsúlyozni, hogy a korrekt kivizsgálás részeként nem csak a nő nőgyógyászati, de a férfipartner andrológiai vizsgálata is elengedhetetlen.

AdobeStock_353180799_ureshatter.png

Családtervezés

A gyermekvállalási szándék megfogalmazódásakor minden nő elgondolkodik: Vajon alkalmas-e a szervezetem a terhességre? Nem vagyok túl fiatal? Nem vagyok túl idős? Tudom hogy mire vállalkozom? Kell valami gyógyszert vagy vitamint szednem? Ha igen, mégis milyen vitamint szedjek? Mit kerüljek el? Ha ezen gondolkodik, egy nőgyógyászati szűrővizsgálatot követően, az ilyen és hasonló kérdésekre keressük meg a választ.

AdobeStock_427950970_ureshatter.png

Várandósgondozás

A jó várandósgondozás a terhes nő és orvosa bizalmi kapcsolatán alapszik. A bizalmi viszony kialakulása segít a kilenc hónap alatt bekövetkező változások megértésében, valamint a szülés hajrájában, a rendszeres ellenőrzés pedig biztonságérzetet ad a kismamának. Minden megjelenés alkalmával ultrahanggal meggyőződünk a magzati jóllétről, és tájékozódunk a növekedés üteméről.

AdobeStock_434514381_ureshatter.png

Szülés

A várandósgondozás során kialakult bizalmi kapcsolat alapja lehet a következő kérdésnek: 'Vajon szülhetek annál az orvosnál, aki a terhességemet gondozta?' A válasz: igen. Amennyiben a terhesség lefolyása is lehetővé teszi, magán fekvőbetegellátás keretein belül a budapesti Medicover Kórház Szülészeti Osztályán ismét találkozhatunk szülés, vagy császármetszés kapcsán.

AdobeStock_427950970_ureshatter.png

Változó kor

A változó korral járó tüneteket és panaszokat komolyan kell kezelni. Az ebben az időszakban bekövetkező jelentős hormonális változásokat a szervezet megérzi és reagál rá. Amennyiben van rá mód és lehetőség, segítsük a szervezetet erre korrektül válaszolni, a tünetek okozta kellemetlenségeket csökkenteni.

AdobeStock_277534706_ureshatter.png